Edukas kaalulangetamine

Meie funktsionaalse toitumise nõustajad ja jätkukoolitusega toitumisnõustajad aitavad püsivalt ja tervislikult kaalu langetada.

Vaata infot ja küsi abi nõustajatelt ja terapeutidelt uuest kaaluteraapia keskusest: https://kaotakaalu.ee/

Tervislik toitainete mõttes tasakaalus toitumiskavasid saad tellida kodulehelt https://www.toitumisjuhised.ee/. Menüü on koostatud GKd ehk glükeemilist koormust (veresuhkru tasakaalu) arvestava teooria järgi. Sama keskkond pakub nii tervisliku toitumise kui haiguspuhuseid toitumiskavasid kvalifitseeritud toitumisnõustajatelt ja -terapeutidelt.

Osta ajakirja Toitumisteraapia kaalunumber


Ajakirja Toitumisteraapia nr.12 ja nr. 23 (2014, 2017) "Kehakaal korda" ja "Murra kaalumure" on pühendatud tervislikule kaalu langetamisele. Ajakirja saab tellida paberkandjal kodulehelt www.toitumisteraapia.ee 

Ajakirjast saab lugeda sellest, kuidas ja miks eri tüüpi süsivesikud meie kaalule erinevalt mõjuvad, erinevatest kaalulangetamise viisidest ja nende efektiivsusest, isu kontrollimisest, sellest, kuidas psühholoogiliselt kaalu langetamist toetada ja paljust muust.

Ajakirja nr. 13 on samuti seotud kaalu langetamisega, kuid käsitleb selle seoseid hormonaalse süsteemiga "Hormoonid ja kehakaal"


Konverents "liigsed kilod - põhjused ja lahendused"

2014. aasta 4. novembril toimus Tallinnas ETTA konverents "Liigsed kilod - põhjused ja lahendused". Juhised edukaks kaalulangetamiseks.  Siit saad lugeda kõiki konverentsi ettekandeid. 


Kõige tähtsam on dieeti valides hinnata, kas see töötab pikaajalises plaanis 


Kohesed tulemused võivad olla vapustavad, kuid tavaliselt need ei püsi. Meie pakume ka menüüsid kaalu säilitamiseks. Telli tervisliku toitumise kava siit:  https://www.toitumisjuhised.ee/. Koos kaalulangetamise kavaga saad juhised, kuidas sedasama kava muuta nii, et saavutatud kaalulangus säiluks. 

Normaalne kaalukaotus on 2,5 – 4,5 kg kuus.

Sööma peab piisavalt, kuid erilist tähelepanu tuleb pöörata sellele, mida süüa. Dieet peab andma hea enesetunde, see ei tohiks valmistada piina.
Õige dieedi puhul ei teki tagasilööki kaalu suurenemise näol. Hoolikalt tuleb valida rasvu ja süsivesikuid.

Kaalulangetaja toitumiskava peab olema toitaineterikas. Meie toitumiskavad on taimetoidurikkad, sh seemned-pähklid, avokaado jt. Seetõttu on rasvade osakaal toidus kõrge, kuid  küllastunud rasvade osakaal madal. Valkude osakaal ei ületa normi piire, aga kõrgem rasvade osakaal toob kaasa süsivesikute oskaalu vähenemise.

Mistõttu meie kaalulangetaja menüüd on tasakaalus Põhjamaade toitumissoovituste järgi, mis lubavad rasvade osakaalu suurendada 40 %-ni päevasest toiduga saadud energiast ning annavad süsivesikute osakaaluks sellisel juhul 45%E.